cerita budak hingusan - part I

5:53:00 pm Siti Mariam 0 Comments

*woot woot :)
since aku dah habes sch neh, TER-rindu zaman kecik aku . well, banyak laa dugaan yang aku hadapi untuk mengUP-grade ke alam sekolah rendah . hehe . okeh, start dari aku tadika (if aku ingat lagi laa) xD

aku ingat lagi, first time aku masuk tadika . masa tu umur 5tahun . oleh sebab aku suka tunjuk rajin depan cikgu, cikgu pun sayangg aku lebih *kaki bodek jugak aku neh* -,-
then, aku jd pembuli . pendengki pun aku rasa macam ye . huu ~ every single thing of other kids do, if they blow up my anger then i just gonna tell the teacher so that they'll be punished . ehee . *jahat betul -,-*
tp tu semua ta lama . lama-2 aku fikir, if aku langsi dgn orang nanti orang langsi dgn aku balik . so, aku pilih untuk 'putihkan' hati aku neh . haha ~ perangai aku yang suka menjahanam kan orang ta dpt bertahan bila aku melangkah ke kelas darjah 1 .
haah, time neh bertemu buku dgn ruas . aku jumpa lawan aku . bukan laa seorang yang berbadan sasa or terer gaduh . *budak toh kecik pendek jea* . cikgu sayangg dye laaaagiii lebih sebab dye budak paling pandai dlm kelas .
then, mungkin hukum karma bg aku . what goes around comes around laa kan .
aku dibuli . *uhh, bukan secara fizikal yaa . tp mental* . hampir gila jugak laa .
paling aku ta boleh lupa, ada sorang geng dye ludah atas meja aku then kata "wehh, aku nak kao lap guna tangan kao'' . amboii ~ saat toh mang ta terasa ada kesabaran dah . aku ta sedar, lima jari aku neh dah hinggap kat pipi budak toh . huahaahaa ~ *kes neh berlaku masa aku drjah 2*

ahaa ~ well, there's a lesson i've learned :- buat baik berpada pada . kalau baik sangat nanti kena pijak kepala :)

*to be continued*

0 comments: